בצה"ל נערכים לפיגוע ראווה של חיזבאללה בצפון • סיקור מיוחד

    קובי פינקלר No Comments on בצה"ל נערכים לפיגוע ראווה של חיזבאללה בצפון • סיקור מיוחד
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעות אחדות לאחר סיום ביקור הרמטכ"ל בגבול הצפון בגזרת הגולן, החרמון והגליל, בצה"ל נערכים לאפשרות תגובה מצד החיזבאללה על חיסולו של סמיר קונטאר.

    לאור הערכה זו העלו בצבא את רמת הכוננות,חודדו נהלים ונערכו שינויים בהערכות הצבאית לאורך הגדרות. במקביל פועלים בצבא בצורה סמויה לפעול כנגד אפשרות של פיגוע ומשגרים מסרים ברורים באשר לתגובה ישראלית למגרה של התגרות.

    את הרמטכ"ל ליוו בביקור מפקד פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי, מפקד עוצבת "הבשן", תת-אלוף יניב עשור ומפקד עוצבת הגליל תא״ל אמיר ברעם. במהלך הביקור, סייר הרמטכ"ל במספר נקודות תצפית בגבול ועמד מקרוב על האתגרים מהלחימה הפנימית בסוריה וסייר בעוצבת הגליל במסגרת באימונים הגזרתיים.

    בצבא מזהים בעת האחרונה גם התערבות הולכת וגוברת של הפעילות הרוסית בסוריה ולראשונה תקפו הרוסים בגזרה יחסית דרומית באזור דיר קאסים עמדות ומוצבים של ארגון המדינה האיסלמית וארגון שוהדא אל ירמוכ.

    מבט לעבר רמת הגולן הסורית מגלה תמונת מצב שבה כ 95% משטחו של הגולן הסורי נמצא בידי המורדים וכי עיקר פעילות החיזללה שכבר איבד למעלה מ 1600 מאנשיו יחד עם אלפי פצועים נמצאת בציר שבין קונטרה לדמשק ובציר המחבר בין דמשק ללבנון ממערב לחרמון הסורי.

    הערכת המוצא בצה"ל היא שלא ירחק היום בו נמצא את עצמינו מול המדינה האיסלמית ולכך מקדישים אמצעים רבים כולל אמצעים אנושיים רבים לצד אמצעים טכנולוגיים.

    גדי אייזנקוט



    0 תגובות